۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۲۱:۱۴

با برگزاری مراسم اختتامیه در میدان امام اصفهان؛

مراسم حمل مشعل در شهر تاریخی اصفهان برگزار شد

مراسم حمل مشعل در شهر تاریخی اصفهان برگزار شد

مراسم حمل مشعل پانزدهمین دوره بازیهای آسیایی دوحه قطر، عصر امروز در شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمهر، مشعل بازیهای آسیایی که ازصبح امروز از بنای تاریخی منارجنبان، اصفهان آغازشده بود پس ازعبور از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان عصر امروز وارد میدان امام این شهرشد و با انجام مراسم اختتامیه به کارخود پایان داد.
دراین مراسم که درحضورجمع کثیری از مردم شهر اصفهان برگزار شد پس از اجرای زورخانه ای دکتر سقائیان شهردار اصفهان با لباس و پیراهن ورزشی آتشدان ویژه مشعل بازیهای آسیایی را روشن کرد.

در ادامه دکتر رضا قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک طی سخنانی گفت : امروز شاهد یکی از زیبا ترین مراسم حمل مشعل در کشورمان بودیم که با روح فرهنگی آمیخته بود. میدان امام در دنیا یک اثربی نظیرتاریخی است که حضورمشعل بازیهای آسیایی در آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام جلوه ویژه ای داشت.

وی در ادامه به حضورکاوران ورزشی ایران دربازیهای آسیایی دوحه اشاره کرد و گفت : برای قهرمانان و ورزشکاران کشورمان دراین دوره ازمسابقات دعا کنید تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند. امروز تیم های اعزامی کشورمان دربهترین شرایط و آمادگی قرار دارند و امیدواریم بتوانیم با نتایجی بهتر از گذشته دست یابیم.

قراخانلو در پایان گفت : از قطری ها به خاطر میزبان بازیهای آسیایی تشکرمی کنم . این کشورپس از ایران نخستین کشور مسلمان است که میزبان بازیهای آسیایی است.

در ادامه شیخ جوعان آل ثانی، سفیرحمل مشعل بازیهای آسیایی طی سخنانی گفت: از اینکه در دومین شهر ایران گام گذاشته ام خوشحالم و از میهمان نوازی ایرانی ها تشکرمی کنم . بازیهای آسیایی مخصوص انسانهای اهل کرم ودوستی است . برای تیم ایران دربازیهای آسیایی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مردم ایران بازیهای آسیایی را درکنار خانواده هایشان تماشا کنند.

در ادامه این مراسم رقص شمشیر و حرکات موزون به اجرا در آمد.

مشعل بازیهای آسیایی پس از اصفهان ساعت 8 صبح فردا وارد تهران خواهد شد و قرار است ازتوچال به سمت آکادمی کمیته ملی المیپک حرکت کند.

کد خبر 404261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha